Re: Problem z DNS

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Thu 14 Jun 2007 - 23:38:45 MET DST

In news:f4rq8n$m11$1@inews.gazeta.pl , *Krzysztof Gibas* wrote:
> Odpowiadam zbiorczo:
> Niestety wszystkie proponowane metody zawiodły.
> Najpierw odpaliłem sobie LSPFix, żeby zobaczyć czy coś znajdzie, ale
> wyświetlił tylko, że nie znalazł żadnych problemów. Mimo wszystko
> spróbowałem zresetować winsocka przy pomocy netsh (komunikat o
> powodzeniu, restart), ale nic się po tym nie zmieniło - mogę sobie
> pingować wszystko co chcę, bramy, dns-y, serwery w Internecie, pod
> warunkiem, że robię to przez adres IP.

Może jednak próbować, w googlu znajdziesz przypadki, że po reset
Winsock człowiek pisze, że nie pomogło, a kilka postów później,
że jednak ruszyło. Może potrzeba 2 restaru (za pierszym czyści,
a dopiero za drugim uzupełnia wszystkie braki) tego nie wiem.
Może uruchom ponowie to za mało, trzeba wyłączyć do zera i ponownie
włączyć. Albo i wyłączyć całkiem z zasilania (z tyłu wtyczką lub
listwą). Może to dziwne, ale (w innym co prawda przypadku) dopiero
zdjęcie napięcia z płyty uzdrowiło wieszjący się system.

> Zabrałem kompa do reinstalki.

Pospieszyłeś się z tą reinstalacją, w końcu szwankuje tylko sieć,
a tą można odbudować niemal od zera, nie ruszając reszty.
Albo może to jednak wcale nie wina tego XP - dowiesz się o tym
po reinstalce.
Nie pamiętam czy wspomiałeś o próbie obejścia tego XP na tym samym
sprzęcie. Bo próba odpalenia jakiegoś LiveCD z linuksem choćby
wykluczyłaby winę sprzętu, albo winę po stronie routera.

A i próby naprawy po stronie Windows jeszcze mogły być inne.
Łącznie z ty co wykonywałeś (dla kompletu) należało - zakładamy
ten przypadek z pingiem działającym tylko na IP:

Obejrzeć plik hosts. Dla XP powiien być w katalogu
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\
Dodatkowa uwaga, czytałem, że mógł ktoś/coś wprowadzić szkodliwe
zapisy po kilkudziesięciu pustych liniach, zatem obejrzeć dokładnie
cały, a nie tylko rzut okiem.

Obadanie problemu
http://support.microsoft.com/kb/314067/PL/
w tym obejrzenie aktualnego stanu sieci
ipconfig /all

Naprawa winsock
http://support.microsoft.com/?id=318584
http://support.microsoft.com/?id=811259
netsh winsock reset
netsh winsock reset catalog
albo różne wspomniane lspfixy...
albo ręczne poprzez usunięcie kluczy Winsock2 z rejestru połączone z
reinstalacją protokołu tcp/ip, albo jak jeszcze mało to całej sieci.
W skrajnym przypadku łącznie z demontażem (wyłączeniem w bios) karty
sieciowej, połączoe z pousuwaniem elementów sieciowych, protokołów..
po resecie albo i 2 - ponowna instalacja od zera.

Reset TCP/IP
http://support.microsoft.com/?id=299357
netsh int ip reset c:\log.txt

Po resetach jw., być może naprawa/reinstalacja antywirusów, firewalli
itp. oprogramowania maczającego palce w tych okolicach.

Staranne obejrzenie systemu pod kątem szkodników, czyli antywirus,
antyspy, wreszcie HijackThis no i antyrootkity,
w szczególności z użyciem trybu awaryjnego, albo i 'uruchomieiem
przy starcie', wyłączeniem na czas naprawy przywracania.
Po naprawie, ponowne zaaplikowanie resetu Winsock i TCP/IP.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)