Re: Problem z DNS

Autor: Krzysztof Gibas <killgore_at_pocztaKROPwpKROPpl.spam>
Data: Fri 15 Jun 2007 - 23:37:19 MET DST

On Thu, 14 Jun 2007 23:38:45 +0200, Sławomir Stępniak
<slaw1step@poczta1.1onet.pl> wrote:

>Może jednak próbować, w googlu znajdziesz przypadki, że po reset
>Winsock człowiek pisze, że nie pomogło, a kilka postów później,
>że jednak ruszyło.

Sprawa jest jeszcze ciekawsza (dziwniejsza?). Dziś rano miałem zamiar
zrobić reinstalkę. Podpiąłem kompa jeszcze na chwilę do sieci firmowej
m.in. żeby zrobić backup danych, i co? Internet chodzi bez problemu.
Adres też przydzielany przez serwer DHCP (jak w miejscu instalacji
tego kompa). Specjalnie podpinałem dwa razy, żeby wykluczyć szczęśliwy
zbieg okoliczności (cokolwiek by to miało znaczyć).
Myślę sobie - może rzeczywiście reset winsocka zadziałał dopiero po
wyłączeniu i włączeniu.
Po południu pojechałem zamontować komputer z powrotem. Na miejscu
oczywiście te same objawy - brak Internetu. Z ciekawości wpisałem do
hosts adres WP. Ping na www.wp.pl chodzi, ale www już nie. Miałem przy
sobie innego kompa, ze świeżo postawionym systemem - podpinam do tego
samego kabelka, wszystko działa z automatu.
Zostawiłem ten komputer z uruchomioną instalką Windowsa XP. W
poniedziałek będę wiedział czy pomogło - nie miałem już czasu ani
siły, by próbować kolejnych recept, tym bardziej że część z nich
wydaje się być redundantna (ale za wszystkie dzięki, pewnie jeszcze
się przydadzą).

Myślałem już nawet, że może sąsiad, który udostępnia internet
odfiltrowuje (przypadkiem/celowo) tego kompa po adresie MAC, ale
zmieniałem go we właściwościach sterownika i też nie pomogło.

Krótko mówiąc sprawa wygląda tak - Komputer nie ma dostępu do www w
macierzystej sieci, ale podłączony do innej sieci nie sprawia
problemów. Z drugiej strony inny komputer wstawiony na jego miejsce w
macierzystej sieci też działa poprawnie. Jak żyję nie widziałem czegoś
takiego...

--
      Pozdrowienia
           Krzysiek