Re: Monitor obciążenia systemu

Autor: . <a_at_a.org>
Data: Sat 31 Mar 2007 - 22:45:52 MET DST

Z tego co sobie przypominam, to programy nie zużywają całego przydzielonego
czasu do momentu wywłaszczenia, jeśli nie wykonują żadnej procedury, czyli
gdy znajdują się w stanie oczekiwania na input użytkownika. Wtedy
wywłaszczenie następuje błyskawicznie i one nie obciążają komputera.
Najczęściej niewielkie spowolnienie powoduje program antywirusowy. W innych
wypadkach jest to nieprawidłowe działanie; awaria sprzętowa lub programowa.
Spotkałem się ze sporadycznym spowolnieniem gdy system operacyjny włączał na
chwilę jakąś usługę. Są programy do dokładnego monitorowania, podają duże
ilości danych, wychwytują one krótkie maksima wykorzystania czasu przez
procesy, jednak nie znam ich nazwy bo nigdy nie miałem takiego problemu.