Re: Licencja OEM Vista

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 22 Mar 2007 - 12:52:44 MET

"Zbyszek Kłos" <zbigniew.---wykasuj-to---.klos@gmail.com> wrote in
message news:ettq2b$3t9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> badziewie ktore nawet nie ma opcji wyboru polskich napisów). Na Viśvie
> PowerDVD 6 nie chodzi zaś 7 sprawia same problemy (filmy się strasznie
> zacinają, problemy z Aspect Ratio - te same problemy mam zresztą z 7
> pod XP na swoim stacjonarnym PC i dlatego używam 6 którego dostałem z
> napędem DVD). Niestety w Vista Home Basic WMP11 nie ma (!!!) dekodera
> MPEG2 (jest w Premium).
> Ostatecznie okazało się, że najlepiej zainstalować InterVideo WinDVD
> 8 - działa bezboleśnie i dodaje systemowy dekoder a więc mozna też

Ja korzystam z darmowego GOM Player http://www.gomplayer.com/main.html .
Jest lekki, obsługuje polskie napisy i ma wszystkie kodeki w sobie, nie
trzeba systemu zaśmiecać.

> Ogólnie laptop ma Celerona 1,7GHz, 1GB RAM, dysk SATA 160GB i na tym
> Vista Home Basic chodzi raczej ociężale... XP Home by zapewne śmigał
> (mam w pracy dużo strszego Della z 512MB RAM i XP Prof chodzi lepiej
> niż to).

Proponuję pobawić się programikiem TweakVI
http://www.totalidea.com/content/tweakvi/tweakvi-index.html , w
szczególności opcjami cache, memory, procesor i NTFS last access update.
Ponadto proponuję wyłączyć usługę Windows Search (można ją sobie włączać
w schedulerze raz dziennie na godzinkę, to wystarczy żeby zindeksować
nowe pliki). Mój system po tych poprawkach dostał skrzydeł.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/