Re: Licencja OEM Vista

Autor: Zbyszek Kłos <zbigniew.---wykasuj-to---.klos_at_gmail.com>
Data: Thu 22 Mar 2007 - 12:38:05 MET

> Sprawdź. Nie ma sensu podchodzić do tego tak asekuracyjnie.
>
> Dlaczego zresztą niby XP miałby być *mniej* problematyczny?

Jestem juz po bojach. Ostatecznie po długiej walce udało mi się doprowadzić
do działania na Viście wszystkiego czego siostra potrzebuje ale koszotwalo
mnie to 2 dni walki (zwykle update'ów/patchy do aplikacji na zgodnośc z
Vistą). Nie jest to aż taka bułka z masłem...

Najgorzej jest z odtwarzaniem DVD pod Vistą - w XP Prof WMP odtwarzał płyty,
poza tym, można było mieć np. PowerDVD 6.
Tu na laptopie do odtwarzania DVD przewidizeli firmowy Acer Arcade czyli
przebranego PowerLink Cinema (czy jakieś inne super okrojone badziewie ktore
nawet nie ma opcji wyboru polskich napisów). Na Viśvie PowerDVD 6 nie chodzi
zaś 7 sprawia same problemy (filmy się strasznie zacinają, problemy z Aspect
Ratio - te same problemy mam zresztą z 7 pod XP na swoim stacjonarnym PC i
dlatego używam 6 którego dostałem z napędem DVD). Niestety w Vista Home
Basic WMP11 nie ma (!!!) dekodera MPEG2 (jest w Premium).
Ostatecznie okazało się, że najlepiej zainstalować InterVideo WinDVD 8 -
działa bezboleśnie i dodaje systemowy dekoder a więc mozna też oglądać DVD
pod WMP 11.

Ogólnie laptop ma Celerona 1,7GHz, 1GB RAM, dysk SATA 160GB i na tym Vista
Home Basic chodzi raczej ociężale... XP Home by zapewne śmigał (mam w pracy
dużo strszego Della z 512MB RAM i XP Prof chodzi lepiej niż to).

Pozdrawiam,
Zbyszek