Re: nfs na windowsie lub coś podobnego

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 20:29:54 MET

** Sebastian Bialy wrote:

> Pozostaje mi tylko pogratulować.

To naprawdę nie jest trudne.

> Pytanie nie brzmiało czy to to samo, tylko czy MS z tego nie
> zrezygnuje.

To chyba powinieneś w MS zapytać. Nie sądzę aby zrezygnowali z czegoś
co jest jedną z głównych dojnych krów.

> Nie chcę się za 2 lata znowu przestawiać. Gdzieś czytałem wypowiedź
> misia z MS że "to całe otoczenie sieciowe" to była ich duża pomyłka.

No i znowu nie rozróżniasz jednego od drugiego. Nie wiem gdzie to
wyczytałeś ale "Otoczenie sieciowe" to cały ten bajzel (NetBIOS i
wcześniejsze wynalazki) do przeglądania sieci - i tu się zgodzę, za
czasów DOS/9x to było fatalnie rozwiązane. Natomiast CIFS to jest system
plików.

(...)

> OK. Pracuje u mnie od dawna. Mam z sambą i windowsami kłopot. Chce
> zmienić sambę na coś lepszego nawet kosztem poświęcenia czasu na
> testy. Jak widzę poza AFS nie ma nic godnego uwagi (a może jednak?).

Skoro nie umiesz skonfigurować Samby to czemu przypuszczasz, że z czymś
innym (bardziej skomplikowanym szczerze mówiąc) będziesz miał więcej
problemów? Cały czas wychodzisz z założenia, że z Sambą/SMB jest coś
nie tak bo Ci nie działa. Przyszło Ci do głowy, że to niekoniecznie z
Sambą musi być coś nie tak?

> Dlaczego coś innego? Czyżby NFS nie dał rady przesłać plików do i z
> komputera? Bo z grubsza o to chodzi + parę moich drobnych postulatów
> które NFS od biedy spełnia.

Działa w zupełnie inny sposób.

> Owszem nie potrafie sobie poradzić z sambą. Wredny MS zamknął mi kod
> Windowsa i nie mogę sobie podejrzeć ani zdebugować dlaczego raz na
> jakiś czas jakaś stacja odmawia współpracy, po czym po randomicznym
> czasie działa znakomicie. Oczywiście "SOA#1". Ja po prostu pechowiec
> jestem.

To akurat da się dokładnie prześledzić, nie potrzeba do tego żadnego
kodu źródłowego. Wystarczą logi (po stronie Samby) i zobaczyć co się
właściwie dzieje (np. wiresharkiem) po stronie klienta. Nie jest to
żadna tajemna wiedza, polecam kupić sobie jakąś fachową literaturę (BTW
do AFS możesz mieć z tym problem).