Re: Prywatny sprzęt a praca w firmie.

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Fri 02 Mar 2007 - 19:37:26 MET

Konrad Kosmowski log:
[...]
> No tak, ale problem zaczyna się w momencie, kiedy chcę dać pracownikowi
> firmowe (zakupione na firmę) programy. Są to wersje BOX (konkretnie
> Corel) i właśnie nie wiem czy przypadkiem właścicielem sprzętu na
> którym się instaluje oprogramowanie nie musi być firma skoro jest
> właścicielem oprogramowania. O to mi się głównie rozchodzi.

Aaa ... !:-) W/w BOX-y w firmie to tzw. WNIP-y (wartości niematerialne i
prawne) przypisywane formalnie do danego użytkownika-pracownika firmy i
(zazwyczaj) firmowego sprzętu.
Ewentualne możliwości w tym zakresie przypisania (dla Ciebie będące
wykładnią wydania pracownikowi, a dla dla pracownika podstawy prawnego
zainstalowania-używania) jest/będzie IMHO decyzja/zgoda siakiegoś dyr. ds
ekonom. lub szefowej bezpośrednio. Od strony licencji i statusu własności
softu nie widzę zagrożeń, pomimo zainstalowania na lapt priv.
Ostatecznie można to sobie "wziąć na głowę" samodzielnie, bo IMO soft
(zarejestrowany na firmę) używać-wykorzystywać będzie 'pracownik' firmy.

--
Oooo! ... qubit!