Re: Prywatny sprzęt a praca w firmie.

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 03 Mar 2007 - 12:49:39 MET

On Fri, 2 Mar 2007 15:33:02 +0100, Konrad Kosmowski wrote:

> Sorry za lekkie NTG ale myślę, że są na grupie osoby, które wiedzą o co
> chodzi w temacie.
>
> Czy istnieją przeciwwskazania aby pracownik firmy pracował w firmie na
> swoim prywatnym laptopie? Tzn. ma laptopa, do tego licencja Windows OEM
> i MSO OEM nabyta razem z laptopem.
>
> Do tego firmowa licencja CorelDRAW! i właściwie wszystko z płatnych
> rzeczy. Przypuszczam, że wszystko się rozbija właśnie o licencje.
>
> Oczywiście przed wpuszczeniem go do sieci przejrzę zawartość jego
> komputera (czy nie ma tam żadnych programów z wykluczony użytkiem
> [...]

Nie wiem jak u Ciebie w firmie wygląda polityka bezpieczeństwa, ale
zwróciłbym uwage na patch-level (poprawki do systemu), antywirusa (jeśli ma
prywatnego to jak często aktualizuje) i ewentualną konfigurację firewalla
osobistego. W przypadku stosowania np CAdC (Cisco Admission Control) można
to na użytkowniku wymusić.
Zrobiłbym też mały "wywiad" dot. świadomości użytkownika - to że w firmie
sa jakieś restrykcje nie oznacza że w domu np z laptopa nie korzysta
żona/teściowa/dzieci. Warto też rozważyć ewentualne dołączenie komputera do
domeny a co za tym idzie GPO i inne ograniczenia.

--
Pzodrawiam
Piotrek