Re: Prywatny sprzęt a praca w firmie.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 02 Mar 2007 - 18:25:42 MET

** Michal Biek wrote:

> :-)
> Jeżeli w firmie nie istnieją (pisemne) stosowne przepisy,
> zarzadzenia, polecenia służbowe zakazujące to IMHO nie istnieją
> przeciwwskazania.

Ze strony firmy takie nie istnieją. Bardziej interesowała mnie sprawa
legalności. Moja szefowa coś powątpiewała (ale szczerze mówiąc ona nie
ma pojęcia w tych sprawach), a ja nie byłem pewny.

> IMO nie musisz, bo za hard i soft priv odpowiada wyłącznie pracownik
> jako osoba cywilna (prywatna), a nie jako pracownik(firma).

No tak, ale problem zaczyna się w momencie, kiedy chcę dać pracownikowi
firmowe (zakupione na firmę) programy. Są to wersje BOX (konkretnie
Corel) i właśnie nie wiem czy przypadkiem właścicielem sprzętu na
którym się instaluje oprogramowanie nie musi być firma skoro jest
właścicielem oprogramowania. O to mi się głównie rozchodzi.

W przypadku Windows jasne jest, że jest licencjonowane per komputer,
więc komputer też musi być tego samego właściciela. No ale Windows już
jest.

> ... status i uprawnienia dostępu/MAC ... ;-)

Nie no to wiadomo. Przed wpięciem go przeczyszczę, sprawdzę jakie
jest zainstalowane oprogramowanie (nielegalne mu wywalę) i chyba nawet
postawię drugą instancję systemu do gier i innych pierdół.