Re: MS ogłosił, że w 2009 wyda następcę Visty

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Sun 18 Feb 2007 - 17:06:53 MET

Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> napisał w
wiadomości news:7e9be$45d8240d$57cf7620$13144@news.chello.pl...

> A mój tok myślenia jest taki: firma chce wymienić XP na Vistę, ale
> oczywiście nie pierwszego dnia po premierze Visty. Chce poczekać na jakieś
> poprawki, bo niesprawny system stanowi zagrożenie dla działąlności firmy.
> No i tak sobie chce poczekać z pół roku, aż tu nagle informacja, że
> poczeka jeszcze półtora to Vista całkiem zniknie ze sprzedaży i zostanie
> zastąpiona czymś nowszym. Biorąc pod uwagę obecne liczne krytyczne głosy
> fachowców o Viście - komunikat MS o nowszym systemie może być ostatnim
> gwoździem do trumny Visty.

Jakkolwiek wymagania techniczne Visty sa wg. mnie bezzasadnie wygorowane, to
nie wierze ze Vista nie odniesie sukcesu. Slysze duzo pojedynczych glosow
nt. problemow
z Vista, ale doswiadczenie uczy ze glosy beda a za 2 lata bedzie wiecej Vist
niz XP.
To co mogloby mnie przekonac do tezy ze Vista bedzie klapa, to calosciowe
oszacowanie
zyskow i strat z wdrozenia. Nikt poza MS takiego czegos nie zrobil, i skoro
MS promuje
ten system to jednoznacznie swiadczy jaki wynik uzyskal. MS ma zbyt duzo
instrumentow
ktorymi moze wplywac na popyt na system, zeby nie udalo sie Visty
wylansowac.
IMHO w wiekszosci przypadkow, opinie nie uwzgledniaja zlozonosci rynku na
nowy system
operacyjny - to nie opinie home-userow determinuja sukces tylko wdrozenia w
firmach,
a te wdrazaja nowe aplikacje z innych niz home-userzy pobudek (support,
nizsze koszty utrzymania,
wieksza wydajnosc pracownikow itp).
To sa dla mnie zasadnicze punkty dlaczego nie uzywamy dzisiaj Win 98 i NT4 z
Office 97, ktore
przeciez funkcjonalnie wiekszosci home-userow wystarczaja z nawiazka.