Re: Powiększanie partycji powyżej 128 GB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 16 Feb 2007 - 08:48:14 MET

"ES" <erasms55@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message
news:er3lln$ebm$1@inews.gazeta.pl...
> Przenosiłem (programem BootIt) system Windows XP SP2 Home z dysku 120
> GB na
> dysk 250 GB.
>
> Poszło bez problemu, poza tym, że cała operacja trwała blisko dobę.

Hmmm współczuję :-). Na przyszłość spróbuj pobawić się programikiem
CopyWipe tej samej firmy, tam można wybrać bezpośredni dostęp do dysków,
bez pośrednictwa BIOS.

> XP na nowym dysku działa, jest OK.
>
> Jednak chciałbym powiększyć podstawową partycję ze 120 GB do 250 GB i
> tu
> pojawia sie problem, gdyż BootIt nie widzi partycji większej, niże 128
> GB,
> tzn, nie pozwala na stworzenie/powiększenie partycji powyżej tego
> rozmiaru.
>
> Płyta główna oczywiście obsługuje dyski 250 GB (ATA).

To jest _bardzo_ dziwne, gdyż BootIt obsługuje dyski dowolnej wielkości.
Jedynym ograniczeniem są właśnie ograniczenia BIOS-u. Która to wersja
BootIt, jakie to dyski i jaka płyta główna?

> W komputerze są zainstalowane jeszcze dwa identyczne dyski 250 GB, i
> na każdym
> jest jedna partycja 250 GB.
>
> Jak bezpiecznie powiększyć partycję 120 GB do 250 GB?
> Stary dysk 129 GB oczywiście mam, jednakże wolałbym ponownie cała dobę
> znów
> nie kopiować partycji, więc wolę samemu nie eksperymentować.

Niepotrzebujesz do tego żadnych obcych programów. Uruchom cmd.exe spod
XP i wykonaj:

diskpart
list disk ==> tu wybierz swój dysk, np. 0
select disk 0
list partition ==> tu wybierz swoją partycję, np. 1
select partition 1
extend
exit

BTW partycja tej wielkości pod system to zły pomysł, ale zrobisz jak
chcesz...

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/