Powiększanie partycji powyżej 128 GB

Autor: ES <erasms55_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Fri 16 Feb 2007 - 08:15:03 MET

Przenosiłem (programem BootIt) system Windows XP SP2 Home z dysku 120 GB na
dysk 250 GB.

Poszło bez problemu, poza tym, że cała operacja trwała blisko dobę.

XP na nowym dysku działa, jest OK.

Jednak chciałbym powiększyć podstawową partycję ze 120 GB do 250 GB i tu
pojawia sie problem, gdyż BootIt nie widzi partycji większej, niże 128 GB,
tzn, nie pozwala na stworzenie/powiększenie partycji powyżej tego rozmiaru.

Płyta główna oczywiście obsługuje dyski 250 GB (ATA).

W komputerze są zainstalowane jeszcze dwa identyczne dyski 250 GB, i na każdym
jest jedna partycja 250 GB.

Jak bezpiecznie powiększyć partycję 120 GB do 250 GB?
Stary dysk 129 GB oczywiście mam, jednakże wolałbym ponownie cała dobę znów
nie kopiować partycji, więc wolę samemu nie eksperymentować.