Re: Vista: prezentacja nowych technologii

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 14 Feb 2007 - 10:25:05 MET

"Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> wrote in message
news:1c591$45d2c9af$57cf7620$5597@news.chello.pl...

> (...)

> Powiem Ci, że obejrzałem wszystkie te prezentacje.
> Moje wnioski:
> Przy dysku hybrydowym aż mnie zatrzęsło gdy usłyszałem, że jest to
> rozwiązanie sprzętowe WYŁACZNIE dla Visty. Poza tym te achy i ochy
> kamerzysty ("to wspaniale", "super", "cudownie"). A gość opowiadał o
> tym, że MS w końcu zrozumiał, że wypada zoptymalizować proces
> uruchamiania aplikacji i całego systemu. Szkoda, że zamiast
> zoptymalizowwać to programowo - chce zmusić klietnów to kupienia
> nowego gadżetu sprzętowego.

Zgadzam się, ja także oczekiwałem więcej technikaliów. Ale akurat taki
właśnie filmik wpadł mi w ręce. I to dobre, bo wiem już przynajmniej
dokładnie, co dają te wszystkie szumnie reklamowane nowe technologie.

> A Aero? Sprowadza się do podglądu aktualnej zawartości okna danego
> programu i pokazania grupy uruchomionych aplikacji w rzucie
> izometrycznym. Daleko, bardzo daleko do jakiejkolwiek rewolucji.
> Nawet o ewolucji trudno tu mówić, skoro wymagania sprzętowe są tak
> kolosalne, że nawet laik rozumie, że jest to krok w tył.

Też się z tym zgadzam.

> A dlaczego MS po prostu nie zastosuje logiki i nie idzie w kierunku
> szybkich i mało wymagających rozwiązań rodem z Maca i Linuxa? Obawiam
> się, że powód jest jeden - zmowa producentów sprzętu. Producentów,
> którzy sprzedają coraz to nowsze rozwiązania i wmawiają klientom, że
> super szybki sprzęt sprzed roku-dwóch-trzech jest przestarzałem
> złomem.

Brak na tę zmowę jakichkolwiek dowodów. Ale i mnie zastanawia powód
odrzucania starszego sprzętu. Być może faktycznie chodzi tylko o
wymuszenie stosowania nowego modelu sterowników WDDM, co jest związane z
niemal całkowitym wyrzuceniem obsługi sprzętu poza kernel. A być może o
coś więcej.

Tak BTW to niedługo wchodzi WDDM 2.0. I pewnie kolejna generacja
sprzętu...
http://news.softpedia.com/news/WDDM-Is-Good-But-Not-That-Good-25393.shtml

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]