Re: Vista: prezentacja nowych technologii

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Wed 14 Feb 2007 - 09:34:55 MET

> Widzę, że nikt nie załapał, po co właściwie wrzuciłem linki do
> prezentacji Aero 3D. Nie chodziło mi bynajmniej o pokazanie
> "wspaniałości" nowego interfejsu.

(...)

> Dokładnie o to samo chodziło w przypadku dysku hybrydowego. Jasnym jest,
> że pokazanie samego urządzenia jako gołego sprzętu, nic nikomu nie powie
> o ewentualnych korzyściach, które można osiągnąć w konkretnym
> zastosowaniu.

Powiem Ci, że obejrzałem wszystkie te prezentacje.
Moje wnioski:
Przy dysku hybrydowym aż mnie zatrzęsło gdy usłyszałem, że jest to
rozwiązanie sprzętowe WYŁACZNIE dla Visty. Poza tym te achy i ochy
kamerzysty ("to wspaniale", "super", "cudownie"). A gość opowiadał o tym, że
MS w końcu zrozumiał, że wypada zoptymalizować proces uruchamiania aplikacji
i całego systemu. Szkoda, że zamiast zoptymalizowwać to programowo - chce
zmusić klietnów to kupienia nowego gadżetu sprzętowego.

A Aero? Sprowadza się do podglądu aktualnej zawartości okna danego programu
i pokazania grupy uruchomionych aplikacji w rzucie izometrycznym. Daleko,
bardzo daleko do jakiejkolwiek rewolucji.
Nawet o ewolucji trudno tu mówić, skoro wymagania sprzętowe są tak
kolosalne, że nawet laik rozumie, że jest to krok w tył.

A dlaczego MS po prostu nie zastosuje logiki i nie idzie w kierunku szybkich
i mało wymagających rozwiązań rodem z Maca i Linuxa? Obawiam się, że powód
jest jeden - zmowa producentów sprzętu. Producentów, którzy sprzedają coraz
to nowsze rozwiązania i wmawiają klientom, że super szybki sprzęt sprzed
roku-dwóch-trzech jest przestarzałem złomem.

MN