Re: Jak ukryć dysk przed windowsem XP?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 12 Feb 2007 - 22:45:30 MET

"Miroo" <miroo_dnREMOVE@CAPITALop.LETTERSpl> wrote in message
news:p5q9tnlm7fl6.dlg@miroo.miroo.pl...
> Witam
> Mam dwa dyski, chciałbym w prosty sposób móc wyłączać
> jeden z nich tak, aby windows po zbutowaniu go nie widział.
> Próbowałem wyłączyć w biosie ale WinXP nie dał się nabrać.
> Czy jest jakiś sposób aby ukryć dysk w biosie tak, aby
> windows go nie wykrył?
> Dane:
> Phoenix bios, dyski SATA (obadwa), WinXP SP2, płyta Abit IS7-V2.
>
> Hmm.. po napisaniu zaczynam sądzić, że pytanie bardziej
> nadaje się na pl.comp.pecet, ale może wy mi pomożecie...
>
> Aha - raczej nie chcę ukrywać dysku z poziomu windowsa, tylko
> [...]

Zainstaluj jakiegoś bootmanagera operującego na tabeli partycji. Na
przykład BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com . Można
w nim zdefiniować, które partycje mają być widoczne dla danego wyboru w
jego menu startowym. Nie będzie to co prawda ukrywanie całego *dysku*,
ale podejrzewam że do Twoich celów wystarczy.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/