Re: [XP Prof] Dwa lacza internetowe

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 05 Feb 2007 - 12:28:25 MET

Johnny napisał(a):

> Tak, wg mnie, ale nie tylko, nie wymyslilem tego okreslenia.

Ja dotychczas spotykałem tylko "publiczny/niepubliczny" (i czasem
*niepoprawne* "routowalny/nieroutowalny" jeszcze dla odmiany ;) ).

> Jak sluzyc? No logiczne byloby, ze serwer dostaje żądanie od klienta i
> odpowiada wsadzajac dane na stos tcp/ip w swojej warstwie, a stos ma juz
> sie zatroszyc o odeslanie tego do klienta. Nie widze tu koniecznosci
> posiadania przez oba lacza publicznego IP, bo przeciez odeslanie idace do

A jak to łącze z publicznym IP padnie? Jak klienci odwołają
się do serwera? :)

> klienta moze wyjsc dowolna "droga", przez lacze A lub B, byleby bylo

Niezupełnie i nie zawsze...

> publiczne IP, tylko wydalo mi sie logiczne, ze wystarczy jedno, by moc
> odbierac polaczenia z zewnatrz, a do odpowiedzi wykorzystywac takze lacze
> bez publicznego IP.

W Windows jeżeli odbierasz połączenie na konkretnym IP,
z tym samym IP wychodzi odpowiedź (czyli tym samym łączem).

> A Windows Server by to potrafil zrobic?

Sam z siebie też nie.

> To mi wyjasnij dokladniej, bo nie kumam. Dlaczego Windows po prostu nie
> moglby (zakladajac ze potrafi wysylac przez oba lacza) wysylac przez to
> lacze, ktore pozostalo sprawne (to byloby to z publicznym IP)?

Bo skąd ma wiedzieć, że łącze jest niesprawne?

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |