Re: Vista - warto?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 02 Feb 2007 - 12:37:34 MET

"latet" <spam@xxx.pl> wrote in message
news:epv6qe$d7$1@inews.gazeta.pl...

> Ale kwas.
> Tylko nie bardzo rozumiem, dlaczego XP coś usuwa
> z partycji, ktora z jego punktu widzenia jest niczym innym
> jak "martwą" partycją z jakimiś danymi?
>
> Nigdy mi sie nie zdarzyło, aby XP usunął coś z partycji innego XP,
> nawet jak ją defragmentowałem.
>
> Dlaczego więc tak się brzydko "czepia" Visty i grzebie w bebechach?

Właściwszą interpretacją jest, że to nie XP coś usuwa, tylko Vista przy
pierwszym swoim uruchomieniu na zmienionej bez jej wiedzy partycji. Po
prostu jej baza danych opisująca Shadow Copy staje się niezgodna ze
stanem faktycznym i ze względów bezpieczeństwa zostaje wyzerowana.

> A jak sie ma to "shadow copy" do bezpiecznego usuwania plików
> (tzn. ich wielokrotnego nadpisywania narzędziami typu Eraser)?

Dobre pytanie :-). Chyba DOS-owe narzędzia tego typu stracą rację bytu.

> Czy mozna jeszcze jakimś cudem legalnie sciagnąć testowa
> wersję Visty za darmo?

Można - np. z MSDN AA.
Poza tym ==> http://www.windowsvistatestdrive.com/ .

--