Re: naprawa mbr, boot menu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 30 Jan 2007 - 11:22:13 MET

"sd" <sd@sd.com> wrote in message
news:epn3r2$pfj$1@node1.news.atman.pl...

> problem w tym ze nawet konsoli nie moge odpalic
> bo nie mam sterow do sata i nie widzi dysku
> nie mam fdd, nie mam pomyslu jak to zrobic.
>
> probowalem nLitem utworzyc kopie windowsa ze sterownikami do sata ale
> po wlaczeniu takiej instalki komputer robi restart.
>
> mam jakas wersje freedos na UltimateBootCd, teraz kombinuje jak
> dostarczyc programy fixboot i fixmbr
>
> moze wiesz skad sciagnac?

Te polecenia są wbudowane w Konsolę Odzyskiwania i nie da się ich używać
samodzielnie. Hmmm jeżeli masz dostęp do tego dysku spod DOS-a to
spróbuj użyć programiku Bootpart http://www.winimage.com/bootpart.htm .
Odpowiednikiem fixboot będzie polecenie BOOTPART WINNT BOOT:C:.

Jeśli nie masz dostępu spod DOS-a to spróbuj odszukać w BIOS-ie opcję
"native SATA" i ją chwilowo wyłącz, wówczas BIOS będzie emulował dyski
SATA jako zwykłe dyski PATA. No ale wówczas będziesz mógł użyć także i
Konsoli Odzyskiwania. A w ostateczności wyjmij po prostu ten dysk z
notebooka i podepnij go do jakiegoś stacjonarnego peceta...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/