Re: priorytet procesu

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Wed 24 Jan 2007 - 08:04:02 MET

Radosław Sokół wrote:

> Nie. To fakt. Proszę bardzo, właśnie uruchomiłem może nie
> Hello World, ale okno z 10 przyciskami. Proces java.exe (*) ma
> 21 332 KiB rozmiaru wirtualnego i zajmuje 15 844 KiB pamięci
> fizycznej. Nie chce mi się kompilować identycznego funkcjo-
> nalnie programu pod C ale strzelam że obie liczby byłyby
> 10x mniejsze *co najmniej*. Jak chcesz, dam Ci linka do
> screenshotów ;)

Nie trzeba :). Zauważ tylko, że java.exe to przecież maszyna wirtualna z
odpalonym programem, a nie sam program. Coś za coś.

> Moje niezmienne zdanie: nie ma NIC szybszego od skompilowanego
> kodu maszynowego, a nadmierna obiektowość spowalniałaby nawet
> ten skompilowany kod maszynowy.

Z tym nie można się nie zgodzić oczywiście. Nie ważne jak dobry będzie
JIT compiler na różnego rodzaju emulatorach czy wirtualizerach, będzie
to wolniejsze niż kod kompilowany i odpalany natywnie. Obiektowość
ułatwia wiele rzeczy, ale także ma swoją cenę (zresztą jak wszystko. Po
co pisać w jakimkolwiek języku wyższego poziomu niż asembler? No żeby
sobie ułatwić życie przecież)

Wiem, że to nie miejsce na takie dyskusje, ale po prostu zdziwiło mnie
twoje tak emocjonalne i jednoznacznie negatywne nastawienie.

t.