Re: priorytet procesu

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 17:00:21 MET

Tomasz Bątor wrote:
> Wydajność Javy z wersji na wersję rośnie, i ta "żałosna powolność"
> bardziej w tej chwili podpada pod urban legend. Naprawdę jestem
> zdziwiony aż tak negatywnym nastawieniem i brakiem jakichś
> merytorycznych argumentów z twojej strony (bo 20 MiB na hello world
> rozumiem wyssałeś z palca)

Nie. To fakt. Proszę bardzo, właśnie uruchomiłem może nie
Hello World, ale okno z 10 przyciskami. Proces java.exe (*) ma
21 332 KiB rozmiaru wirtualnego i zajmuje 15 844 KiB pamięci
fizycznej. Nie chce mi się kompilować identycznego funkcjo-
nalnie programu pod C ale strzelam że obie liczby byłyby
10x mniejsze *co najmniej*. Jak chcesz, dam Ci linka do
screenshotów ;)

Pomijam to, że program wygląda zupełnie nie jak aplikacja
Windows (owszem, można to zmienić, ale i wtedy nie są to
kontrolki Windows, a jedynie rysowane tak, aby wyglądały
podobnie).

> ps. a co do opisywanego przez ciebie problemu z Netbeans, otwieraniem 2
> sekundy menu kontekstowego itp, to mogę napisać tylko jedno: SOA#1.

U mnie teraz też działa, tylko raz się tak jakoś dziwnie
NetBeans widać uruchomił. Mimo to, jest on dotychczas
*jedyną* aplikacją, która mi takie coś zrobiła.

Moje niezmienne zdanie: nie ma NIC szybszego od skompilowanego
kodu maszynowego, a nadmierna obiektowość spowalniałaby nawet
ten skompilowany kod maszynowy.

* Ze 3 miesiące instalowana Java 1.5 z NetBeans 5.5 i jakimś
   tam poziomem update'ów.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |