Re: priorytet procesu

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 11:09:17 MET

Tomasz Bątor napisał(a):
> Nie trzeba :). Zauważ tylko, że java.exe to przecież maszyna wirtualna z
> odpalonym programem, a nie sam program. Coś za coś.

Zgadza się. Ale dla użytkownika to żadna różnica. Uruchamia
program, który nagle zajmuje te kilkanaście mega pamięci
fizycznej mimo, że to jakieś malutki duperel. Świadomość,
że każdy kolejny program będzie generował znacznie mniejsze
obciążenie pamięci nie pomaga specjalnie komuś, kto wszystkie
ważne aplikacje ma w kodzie maszynowym i tylko okazjonalnie
musi użyć programu javowego.

> ułatwia wiele rzeczy, ale także ma swoją cenę (zresztą jak wszystko. Po
> co pisać w jakimkolwiek języku wyższego poziomu niż asembler? No żeby
> sobie ułatwić życie przecież)

Tak, ale musi tu być *kompromis* pomiędzy wygodą pracy a
jakością produktu końcowego. W zasadzie to powinno być tak,
aby środowisko było wygodne, jednak wielkim nakładem własnej
pracy (komputerowej) generowało na wyjściu optymalny kod.
Np. żebym mógł wygodnie się odwołać do przycisku w oknie
dialogowym i np. ustawić check-box choćby prostym przycisk.
Check(true);, ale żeby po kompilacji zostało to zmienione
automatem na SendMessage(hwnd_przycisk, BM_CHECK, 1, 0);
czy coś w tym stylu (piszę z pamięci, więc nie odpowiadam
za nazwę komunikatu kolejność parametrów ;) ).

> Wiem, że to nie miejsce na takie dyskusje, ale po prostu zdziwiło mnie
> twoje tak emocjonalne i jednoznacznie negatywne nastawienie.

Bo strasznie dużo widzę ostatnio pasjonatów wychwalających
Javę. Tak, Java ma swoje zalety. Jeden program, wiele środo-
wisk operacyjnych. To się liczy przy tworzeniu przenośnych
aplikacji, gdzie przenośność jest o niebo ważniejsza od
wydajności. No i tam, gdzie trzeba zrobić prostą aplikację
na zamówienie, nieważne czy liczącą coś dwie sekundy czy
pięć i czy ładującą się trzy sekundy czy dziesięć, bo
np. używaną przez cały dzień raz na 3 minuty. Ale bardzo
mocno opieram się próbom uczynienia z języków uruchamianych
przez JIT i maszynę wirtualną czegoś podstawowego, bo to się
skończy tym, że będziemy pracować tak szybko, jak na AT, mimo
1000x większej pamięci i 1000x większej mocy obliczeniowej.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |