Re: Windows nie widzi PenDrive

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 22:53:45 MET

"Michal Biek" <mb@2.pl.invalid> wrote in message
news:eode5a$9nt$1@opal.icpnet.pl...
> Michal Kawecki log:
> [...]
>
> Ależ ja nie protestuję przeciw w/w rozwiązaniu i ewentualnej
> skuteczności.
> Ponieważ pen jako dysk jest jednak widoczny powinien IMHO (upieram
> się, co nie? ;-) mimo wszystko otrzymać swój własny identyfikator, a
> nie podebrany, Samsunga. chyba domyślasz się -wiesz z jakiego powodu
> może to być nierealne ...!:-)

Ależ system tylko odczytuje to co w penie zaszyto. Jeśli znajdzie tam
ten sam ID co w jakimś Samsungu, to właśnie pod taką nazwą system go
rozpozna i umieści we wspomnianym wyżej kluczu w rejestrze; a jeśli
klucz pod taką nazwą już istnieje, to system przyjmie, że pen został już
wcześniej zainstalowany i posłuży się obecnymi w tym kluczu wartościami
zamiast rozpoznawać od nowa dopiero co wpięte urządzenie. Opisałem to w
dużym skrócie oczywiście.

Można ewentualnie wyłączyć rozpoznawanie penów po ich HW_ID, pozwalając
w zamian systemowi na ich enumerowanie na podstawie numerka gniazdka do
którego je wetknięto. Jest to opisane na blogu do którego link
podawałem. Nie jest to jednak dobra metoda, pomimo iż pozwala na
uniknięcie niekontrolowanych restartów systemu, które były przypadłością
XP bez SP2 w takich sytuacjach.

> Trzeba zatem sprawdzić to albo w Rejestrze jw. albo w Mój komputer ..
> Sprzęt ...Dysk(pen) ...Właściwości :-)
> Dysk jest niedostępny spod okienek co IMHO kieruje podejrzenia raczej
> w stronę Menedżera dysków/system plików FAT...

... albo w stronÄ™ polis Eksploratora Windows.

> Sprawdziłbym też (oczywiście po zabezpieczeniu-skopiowaniu 'pena') jak
> zachowuje siÄ™ z FAT32 oraz NFTS.
> W ostatecznej desperacji przeinstalowałbym też sterowniki płyty,
> aktualizował BIOS ...

... albo usunął wszystkie urządzenia USB, także te ukryte, widoczne
dopiero po dodaniu nowej zmiennej do środowiska użytkownika pn.
devmgr_show_nonpresent_devices = 1 i po włączeniu pokazywania ukrytych
urządzeń w Menedżerze urządzeń.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/