Re: Program Truecrypt, czy da się złamać

Autor: Wojciech \ <spook.no_at_unwanted_mail.op.pl>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 23:52:31 MET

Michal Biek wrote:
> :-)
> Prawdopodobne i wiadome (na dzisiaj) jest tylko to, że key
> 'dupa(256bit)' jest nie do rozszyfrowania!
> Natomiast 'F()WE*Yfh9wey^&*(TF&^FSD&U' (PKey 'dupa' pomijam, bo to
> szykana;-)) jest do rozszyfrowania w stosunkowo realnym czasie ...

Rozumiem, że to miała być ironia? A, to specjalnie, dla Pana przyjemności:

*ha, ha, ha*.

Ciekawi mnie, że tak strasznie upieracie się przy "niełamliwości" szyfru,
gdy od łohohohohhoohoh albo i dłużyj wiadomo, że nie istnieje i istnieć nie
będzie szyfr, którego złamać się nie da. Jedynym celem szyfru jest to, by
przesunął czas jego złamania poza okres deaktualizacji danych, które są
szyfrowane.

Nawet wspomniane kosmicznie połamane hasło też w końcu zostanie osiągnięte
przez zapuszczonego bruteforce'a. I za kilka tysięcy bądź milionów lat, pod
dogasające słońce na wymarłą od dawna planetę Ziemia przylecą Vogoni by
ujrzeć jak ostatni ocalały komputer bipnięciem sygnalizuje złamanie hasła
pozwalającego na dostanie się do, dajmy na to, zdjęć z wakacji pana iamross
(z zamierzchłej przeszłości, z roku 2006).

I co? Złamać się da :)

A tak poza tym, to bruteforce'a można równie dobrze zapuścić w taki sposób,
by nie jechał po hasłach po kolei, tylko wybierał je losowo, co może
podwyższyć prawdopodobieństwo złamania hasła. Nie możemy również wykluczyć
(mało prawdopodobnej, ale...) sytuacji, gdy bruteforce zabierze się za
generowanie haseł, wygeneruje pierwsze lepsze, sprawdzi... i okaże się, że
trafił.

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !