Re: Program Truecrypt, czy da się złamać

Autor: MarlonB <zyrafa_at_wieloryb.kon>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 16:23:16 MET

Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
wiadomości news:enp97c$7h1$1@news.dialog.net.pl...

> Rozumiem, że to miała być ironia? A, to specjalnie, dla Pana przyjemności:
>
> *ha, ha, ha*.
>
> Ciekawi mnie, że tak strasznie upieracie się przy "niełamliwości" szyfru,
> gdy od łohohohohhoohoh albo i dłużyj wiadomo, że nie istnieje i istnieć
> nie będzie szyfr, którego złamać się nie da.

Tutaj jest błąd, takie algorytmy istnieją.

> [...]
> hasła pozwalającego na dostanie się do, dajmy na to, zdjęć z wakacji pana
> iamross (z zamierzchłej przeszłości, z roku 2006).
>
> I co? Złamać się da :)
>
> A tak poza tym, to bruteforce'a można równie dobrze zapuścić w taki
> sposób, by nie jechał po hasłach po kolei, tylko wybierał je losowo, co
> może podwyższyć prawdopodobieństwo złamania hasła. Nie możemy również
> wykluczyć (mało prawdopodobnej, ale...) sytuacji, gdy bruteforce zabierze
> się za generowanie haseł, wygeneruje pierwsze lepsze, sprawdzi... i okaże

No tak, ale to z Twojego punktu widzenia, bo od strony statystycznej nie ma
różnicy czy sprawdzasz hasła po kolei, na ukos, czy losowo -
prawdopodobieństwo zostaje takie samo.

A od siebie dodam, że są na tym świecie rzeczy, które są dużo bardziej
PRAWDOPODOBNE, niż znalezienie symetrycznego 128bitowego klucza metodą
bruteforce, które powszechnie uznaję się za kompletnie niemożliwe :)

> Pozdrawiam -- Spook.

Również pozdrawiam.

M.