Problem z instalacją XP

Autor: Arkadiusz Mizerski <arekmiz.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 03 Jan 2007 - 08:00:20 MET

Mam ci ja laptopa - HP nx7400. Dysk 100 GB SATA, podzielony na 4 partycje po
25 GB, wszystkie sformatowane jako FAT32. Chciałem zainstalować z płytki XP.
Ściągnąłem ze strony HP i zapisałem na dyskietce stery SATA dla tego modelu.
Podłączyłem napęd FDD/USB i zacząłem. Instalator XP wczytał się z płytki,
wcisnąłem F6. Poczytał trochę sterowników, poprosił o dyskietkę. Zaznaczyłem
właściwy sterownik, wczytał. Potem szło dalej wczytywanie sterowników, ekran
był niebieski, u góry ''instalator XP'', na dole przeijały się napisy o
kolejnych wczytanych sterownikach. Gdy wczytały się chyba ostatnie
(dotyczące sterowników jądra systemu oraz systemów FAT i FAT32) i gdy miał
się pojawić drugi ekran instalacji (taki co po lewej stronie ma 5 kropko -
punktów oznaczających kolejne etapy instalacji) nastąpiła wielka KICHA. :-(
Mianowicie pojawił się cały niebieski ekran i tekst mniej więcej taki:

------------------
Wystąpił błąd i nastąpi zamknięcie systemu żeby nie uszkodzić komputera.
Musisz sprawdzić czy dysk ma wymaganą pojemność (ma, bo jest 25 GB wolnego
na C:), lub czy w BIOS nie ma wyłaczonej jakiejś tam opcji pamięci
(sprawdziłem - w BIOSIE nie ma takich opcji). Jeśli w komunikacie STOP jest
sterownik, to przy ponownym uruchomieniu Windows wciśnij F8 i wyłącz ten
sterownik (nie ma jak, bo nie ma Windowsa, ponowne uruchomienie kompa
rozpoczyna na nowo instalację, która kończy się tą samą KICHĄ).

*** STOP: 0x000000000FE (coś tam w tym samym stylu)

*** pci.sys (znów jakieś cyferki)

Czy możecie mi, Koledzy pomóc, czy też mam zasilić laptopem kosz na
śmieci? :-))))))

PS. WinXP z tej płyty bez problemu instaluje się na laptopie Acer TM 2413
NWLMi (1,5 GHz, 256 RAM, HDD ATA 40GB) oraz na kompie stacjonarnym (bardzo
starym: Celeron 633, 256 RAM, HDD ATA 30GB)