Re: Partycja >130 GB, stary BIOS, WinXP - czy to jest bezpieczne?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 28 Dec 2006 - 12:12:32 MET

"latet" <spam@xxx.pl> wrote in message news:en06c2$1m5$1@inews.gazeta.pl...

> A co jeszcze nie ignoruje BIOS? Juz tylko BootIT i instalator Windows
> tudzież inne narzędzia działające w DOS-ie lub jakimś pseudo-DOS-ie?

Hmm co nie ignoruje? Wszystkie programy, które nie potrafią adresować
bezpośrednio mostka płyty głównej pośredniczącego w dostępie do dysków. W
Windows służą do tego gotowe sterowniki uruchamiane w tzw. trybie chronionym
(już od W95 zresztą), w DOS-ie trzeba sobie samemu napisać obsługę takich
urządzeń i nie jest to bynajmniej proste z uwagi na przeróżne implementacje
takich mostków.

> Czyli jesli mamy duże partycje i chcemy coś na nich "z zewnątrz"
> podziałać, to raczej Ultimate Boot CD for Windows, a nie żaden z innych
> licznych tego typu wynalazków?

Absolutnie tak. Konsola Odzyskiwania też jest bezpieczna, pod warunkiem że
została uruchomiona z instalki obsługującej 48-bitowe adresowanie dysków.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/