Re: Windows Xp jako kontroler domeny

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 28 Dec 2006 - 12:34:25 MET

** Radosław Sokół wrote:

> Nie ma sensu (i raczej nie ma oprogramowania).

Zależy jak na to patrzeć. Nie wiem czy ktoś porywał się na kompilowane
Samby pod Windows (w sumie średnio to sensowne) ale być może ma szanse
działać.

Przy odrobinie samozaparcia być może udałoby się uruchomić Sambę na
Windows poprzez Cooperative Linux (Linux działający w przestrzeni
użytkownika na Windows).

http://www.colinux.org/

A już na 100% da się postawić Sambę na jakimś Linuksie, a tego z kolei
pod VMWare Server na Windows XP. I to chyba będzie działało
najsensownej. Z zasobami systemowymi nie powinno być tragedii. W
zasadzie powinno wystarczyć jakieś 64MB na system i 2MB per każdy
klient... no ale z pamięcią nie ma problemu, w razie czego się dołoży.

Być może nawet znajdzie się gotowy obraz systemu obsługujący domenę NT:

http://www.vmware.com/vmtn/appliances/index.html