Re: Partycja >130 GB, stary BIOS, WinXP - czy to jest bezpieczne?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 28 Dec 2006 - 12:50:28 MET

news:ukvvme.rd7.ln@kwinto.prv...
> Akurat ograniczenia BIOS-u nie mają tu nic do rzeczy, bo Windows nie
> korzysta z niego przy obsłudze dysków. Ważne są ograniczenia samego
systemu.

Ale loader, przynajmniej na początku, OIDP korzysta z BIOSu, bo jakoś się
musi uruchomić. I gdy się okaże, że jakiś ważny plik systemowy znajdzie się
powyżej tych 128 G, a "opieki" nad dyskiem jeszcze nie przejmie system, to
może być "ciekawie".
Albo jeszcze lepiej, gdy sam loader znajdzie sie powyżej tych 128 gigów...?
Nie wiem... mnie jakoś kusi dmuchać na zimne... Zdarzało mi się (z NT4
coprawda), że coś z systemu leżało powyżej BIOSu (bo np. defragmentacja to
tam rzuciła) i system już nie wstawał.

--
LH
Powiadali, powiadali,