Re: Bardzo długa praca komputera

Autor: Kajetan <kajetan_at_no.reply.addres>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 21:07:50 MET

news:9604me.bbg.ln@kwinto.prv...

> Dyski nie są "dedykowane" do pracy w jakiś konkretny sposób. Te 8x5 które
> któryś z producentów pewnie podaje w swoich danych technicznych odnosi się
> tylko do czasu pracy dysku przyjętego do wyliczenia MTBF.

Zle napisalem. Chodzilo mi o to, ze zwykly desktopowy dysk nie nadaje sie do
pracy ciaglej w dluzszej perspektywie. 8x5 ma obrazowac zwykla prace, nie
wzialem
go z zadnej dokumentacji technicznej :) MTFB jest czysto teoretycznym
wskaznikiem,
IMO ma moze sens w statystykach producentow, ale dla usera ktory ma 1 lub 2
dyski
w systemie jest praktycznie wartoscia losowa.

> Jednym z najważniejszych parametrów SMART służącym do określenia zużycia
> dysku i przypuszczalnego okresu jego dalszego życia technicznego jest
> liczba start/stopów. Im mniejsza, tym dysk jest w lepszej kondycji.

W zyciu nie zaufam SMARTowi. Nie przypominam sobie zeby kiedykolwiek
mi pokazal cos prawdziwego.