Re: Bardzo długa praca komputera

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 18:47:55 MET

"Kajetan" <kajetan@no.reply.addres> wrote in message
news:em3u3t$g8t$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Użytkownik "zwyk" <zwyk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> Jesli to zwykly skladak, to mozesz sie obawiac o zasilacz i dyski. Dla
> zasilacza najwiekszym
> stresem jest uruchomienie komputera, wiec jesli on pracuje non-stop to
> raczej spodziewalbym
> sie awarii po restarcie. Natomiast dyski IDE sa dedykowane do pracy 8x5 a
> nie 24/7.
> Reszcie podzespolow raczej sluzy niz szkodzi to ze dzialaja bez przerwy.
> Jesli chcesz wydluzyc mu zycie, zmien dyski na scsi albo dobre sata (np.
> WD Raptor)
> [...]

Dyski nie są "dedykowane" do pracy w jakiś konkretny sposób. Te 8x5 które
któryś z producentów pewnie podaje w swoich danych technicznych odnosi się
tylko do czasu pracy dysku przyjętego do wyliczenia MTBF.

Jednym z najważniejszych parametrów SMART służącym do określenia zużycia
dysku i przypuszczalnego okresu jego dalszego życia technicznego jest liczba
start/stopów. Im mniejsza, tym dysk jest w lepszej kondycji.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/