Re: Disk Boot Failure,... co teraz?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 00:19:14 MET

in news:cc7vle.bhm.ln@kwinto.prv , *Michal Kawecki* wrote:
> "to0l" <no_spamWYTNIJTO@vp.pl> wrote in message
> Kiedy bootujesz z CD to kolejność jest inna niż kiedy bootujesz z
> któregoś z dysków twardych.
> A może sprawdź z którego napędu właściwie chce teraz BIOS system ładować?
> Masz jeden dysk czy dwa? Próbowałeś całkiem włączyć/wyłączyć obsługę
> PATA/SATA/RAID? Może tam się włącza emulację dysków SATA jako dysków
> PATA, a Ty masz ją teraz wyłączoną.

Ponieważ podobno nie widać początku wątku, dokleję com wyciął z 1 postu:
..."Przeinstalowalem system ale to tez niezawiele pomoglo
komunikat jest nadal ale zauwazylem ze jak dysk instalacyjny Windows'a jest w
napedzie po komunikacie zeby nacislac dowolny przycisk celem rozruchu z CD
system sie laduje jak gdyby nigdy nic. Jak to naprawic, juz nie mam zadnych
pomyslow :( Dodam ze moj system to Windows XP Prof. SP2 a konfig: Asus A8N-
E,A64 3000+ s.939, Radeon X800GTO, 2xHDD ATA, 2xCD/DVD,MadeCom MC 350W."

Ma 2 dyski ATA, wydawało mi się nieprawdopodobną zmiana kolejności
bootowania sama z siebie, ale teraz myślę, że pierwotnie mógł mieć zamienioną
a po upgrd biosa wróciło do normalnej.

do to0l:
 - zamień kolejność bootowania w bios na ten drugi dysk
 - fizycznie wypnij 2 dysk i próbuj z nimi pojedynczo
 - odczytaj numery/wersję bios, sprawdź czy taki jest odpowiedni dla tej
   płyty (zły powinien nie ruszyć, ale kto to wie)
 - czy ten automat do upgrade wykonał ci kopię starego?
 - jakie masz opcje w bios dotyczące bootowania? Albo co to za bios?

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)