Re: Disk Boot Failure,... co teraz?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 12:24:21 MET

"Sławomir Stępniak" <slaw1step@poczta1.1onet.pl> wrote in message
news:elve23.3vvld5r.1@slawstep.aqua.poznan.pl...
> [...]
> Ma 2 dyski ATA, wydawało mi się nieprawdopodobną zmiana kolejności
> bootowania sama z siebie, ale teraz myślę, że pierwotnie mógł mieć
> zamienioną
> a po upgrd biosa wróciło do normalnej.

To możliwe.

> do to0l:
> - zamień kolejność bootowania w bios na ten drugi dysk
> - fizycznie wypnij 2 dysk i próbuj z nimi pojedynczo
> - odczytaj numery/wersję bios, sprawdź czy taki jest odpowiedni dla tej
> płyty (zły powinien nie ruszyć, ale kto to wie)
> - czy ten automat do upgrade wykonał ci kopię starego?
> - jakie masz opcje w bios dotyczące bootowania? Albo co to za bios?

To ja dokończę:
- wyboru dysku dokonujemy w Boot Menu pozycja Hard Disk Drives. Trzeba tam
wybrać 1st Master.
- jeżeli to nie pomoże, to proponuję całkiem wyłączyć obsługę dysków SATA,
czyli Advanced ==> Onboard device ==> IDE Function ==> Serial Port 1,2,3,4
ustawić na disabled. To samo dla RAID.
- jeżeli i to nie pomoże, to proponuję wgrać zachowaną wcześniej kopię
BIOS-u korzystając z dyskietki. Procedura jest opisana w manualu.
- jeżeli nie ma dyskietki, to istnieje możliwość odtworzenia BIOS-u z płytki
CD korzystając z procedury CrashFree BIOS opisanej w manualu.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/