Re: Najlepszy (najszybszy) program antywirusowy na P4 2GHz i 512 RAM

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 00:29:18 MET

** Piciu wrote:

> Czy mógłby mi ktos polecić i doradzić najlepszy i najszybszy program
> antywirusowy na P4 2GHz i 512MB RAMu?

Ja kiedyś używałem Windows i w sumie NIGDY nie potrzebowałem AV.
Właściwie to całkiem niedrogo da się takie programy wymienić na Zdrowy
Rozsądek i myślenie podczas pracy z komputerem. W dodatku nie obciąża
to zasobów systemowych!

W ogóle ja jestem zdania, że program typu AV to tak jakby zakładać
prezerwatywę po stosunku... no ale ja truskawki cukrem...

> Koszt zakupu nieistotny. Używam jeszcze bezpłatnego Spybota 1.4 i
> systemową zaporę (wiem ze mało skuteczną).

Koszt nieistotny bo i tak spiracisz czy srasz pieniędzmi? Jeżeli srasz
pieniędzmi ;) to kup sobie szybszy komp - będzie szybszy.

No ale taka myśl na mnie naszła - (jeżeli koszt nie jest istotny)
istnieją na rynku specjalne karty rozwiązujące ten problem *sprzętowo*,
nie wiem na ile to zdaje egzamin, bo to właściwie jest głównie na
serwery (poczty, plików). Działa to tak, że z określonymi systemami
antywirusowymi skanowanie plików jest przekazywane do tej karty i
odciąża ona procesor - nie wiem na ile zda to egzamin w przypadku
stacji roboczej.

Spybot to właściwie na dzień dzisiejszy stara się zapobiegać tym samym
zagrożeniom co program antywirusowy - na dzień dzisiejszy jest to tak
rozmyte, że program AV tak naprawdę zajmuje się wszystkim od firewalla,
poprzez spyware, wirusy (których tak naprawdę dziś się nie robi),
phishing itp. obecnie są to pakiety starające się kompleksowo
zapobiegać zagrożeniom ze strony "niepożądanego
oprogramowania" (malware).

Firewall systemowy zbytnio nie obciąża systemu, właściwie w ogóle. Ma
wpływ minimalnie na prędkość połączeń - ale jeżeli nie jesteś
hardkorowym graczem to nie zauważysz. :) I tak jestem zdania, że lepiej
w roli FW sprawi się plastikowy router za grosze (no ale pieniądze nie
mają znaczenia). Jakiś Linksys czy coś - w nim również możesz sobie
poustawiać (nawet bardziej) odpowiednie regułki, szczątkowy QoS,
nawet w pewnym zakresie filtrować ruch wychodzący i zautomatyzować to
przez UPNP.

Ergo: jeżeli zależy Ci na odciążeniu systemu to zwal te czynności na
specjalizowany sprzęt.