Re: problem z udostepnianiem danych z partycji typu NTFS

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 25 Nov 2006 - 17:31:48 MET

In news:456852d3$0$17969$f69f905@mamut2.aster.pl , *JeRZu* wrote:
> pro
> wyl
> wl, brak
> problem wystepuje z kazdym kompem w sieci, ktory chce uzyskac dostep

Nie komp, tylko jaki użytkownik z tego kompa:
- userjasiu siedzący przy kompjasia?
A udostepnia kompbasi, jest tam pewnie urzytkownik userbasia.

> wszyscy

No to dobrze, czyli SMB pozwoli wszystkim (o ile cos głębiej nie
skopane, np 'wszyscy' nie oznacza wszyscy, ale zostawmy to, bo..)
Ale to dotyczy SMB, zabezpieczenia systemu plików NTFS to co innego.

> ustawione wszytko OK

Wolę się upewnić, w zakładce udostepnianie masz 'wszyscy',
ale w zakładce Zabezpieczenia (na danym udostepnianym katalogu)?
Czy dodałeś tam 'wszyscy', albo tych którzy mogą np.
'kompjasia\userjasiu', czy może masz jak fabryka dała:
- użytkownicy(kompbasia\użytkownicy),
- administratorzy(kompbasia\administratorzy),
- system, twórca
jeśli tak, to nie ma tu kompjasia\userjasiu, w ogóle nie ma żadnego
 poza lokalnymi użytkownikami kompbasia.

> kazdy uzytkownik grupy roboczej powinien miec chyba dostep jesli zasoby
> zostaly ustawione "wszyscy"

dostęp do zasobów tak, ale z powodu zabezpieczenia systemu plików jeszcze
nie (to by wyjaśniało różnicę między zachowaniem na FAT i NTFS)

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)