Re: OE zgubił tożsamość

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 11:09:07 MET

Użytkownik "bbl" <bombell@yahoo.com> napisał w wiadomości
news:ejrpco$vkj$1@achot.icm.edu.pl...
> Witam
>
> Mam taki problem. Otworzyłem Outlook Express 6 pod XP i okazało się że
> stworzy nową toższamość i zgineły mi wszystkie maila i foldery tylko
pamieta
> kontakty i konfiguracje kont. W katalogu Identies jest katalog z plikami
tak
> jak nazwy folderow mialem i pliki .dbx. Jak to zaimportować lub odtworzyć
od
> nowa? tak żebym miał tak jak wcześniej nazwy moje folderów i maila.
>
> będe wdzięczny za każdą pomoc, sprawa jest dla mnie bardzo ważna.

Najpierw bezwzględnie robisz kopię zapasową, skopiuj zawartość gdzieś na
bok, ten katalog później podstawisz do importu.
Plik > Importuj > Wiadomości (lub klawiszami ALT-P,I,W), wybierasz program z
którego importujesz, tutaj MSOE6, wybierasz "importuj z katalogu
przechowywania", wyszukujesz katalog z tymi plikami (po prostu wskazujesz
programowi gdzie leży), oczywiście, katalog, do którego zrobiłeś kopię
wszystkich plików. Zaznaczasz do importu wszystko. Po kilku(nastu) sekundach
masz odtworzony układ folderów. Newsy nie są importowane, ale te to sobie w
dowolnej chwili ściągniesz ponownie. Istotna sprawa, aby import się udał, w
katalogu z plikami MUSI być plik folders.dbx, nawet zupełnie obcy, najwyżej
nie odtworzy się układ folderów i trzeba to będzie zrobić ręcznie. Bez
folders.dbx import nie uda się.

I masz odtworzone wiadomości :)

Podkreślam - pamiętaj o uprzednim wykonaniu kopii zapasowej, na wypadek,
gdyby import się nie udał, a pliki przy tym szlag trafił. Zawsze masz w tej
sytuacji jedną sprawną (mam nadzieję) kopię, którą sobie znów zabezpiecz i
poodtwarzaj np. przy pomocy specjalnego plugiga do programu Total Commander.

Pliki (kopia jak i "padnięty" oryginał) możesz usunąć, jeśli import się
powiedzie - nie będą już potrzebne. Abyś tylko ich nie usunął z aktualnego
katalogu OE :)

--
LH