Re: Udostępnianie plików

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 14:06:28 MET

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:19112006.78BC404B@budzik61.poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail piciu@it-faq.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
> następuje:

> ale dlaczego /R a nie /G
> ja chce zeby uzytkownik miał prawo do odczytu, tylko zeby zmieniac nie
> mógł.

Masz podać konkretnego usera, nie WSZYSCY.
Zobacz w pomocy kogo obejmuje grupa _wszyscy_

> o fajne narzedzie.
> Drugi komputer nazywa sie "domowy", uzytkownik "maluch", gosc: "tak"
> Czyli mam nadac prawo do odczytu uzytkownikowi maluch, tak?

Tak, ale konto maluch musisz założyć na 1 kompie, oczywiście z
hasłem :) i własnie na to konto ma logować się user maluch z
drugiego kompa - jeśli nazwa konta i hasło będzie takie samo,
wtedy powinno się automatycznie zmapować to co udostępnisz
dla usera maluch
http://www.banita.pl/konf/smbudostwinxp.html

> Tyle ze ten maluch prawdopodobnie znajduje sie w jakiejs grupie (w jakiej?)
> Czy to cos zmienia?

Nie, jeśli lokalnie jest u siebie adminem to na zmapowanym
udziale, który utworzysz u siebie będzie miał takie prawa, jakie
sam ustalisz.

> No ipytanie bardziej ogólne - w jaki sposób działa GUI ze tam nie trzeba
> podawac konkretnego uzytkownika a wystarczy okreslic ze chodzi o wszystkich
> uzytkownikó sieciowych?

Przy wyłączonym prostym udostępnianiu tak jest?
Może dla konta gość, ale to konto radziłbym wyłączyć.
Nie mam teraz XP pod ręką, więc trudno mi sprawdzić

> znowu czarna magia - musze o tym poczytac.

http://support.microsoft.com/kb/310399/pl

Piciu