Re: Udostępnianie plików

Autor: Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 13:31:16 MET

Osobnik posiadający mail piciu@it-faq.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

>>>> Czy w takim układzie komenda:
>>>> cacls e:\*.* /e /g Wszyscy:R
>>>> zrobi dokłądnie to o co mi chodzi?
>>>
>>> A parametr E to gdzie? :)
>>>
>> no jest przeciez...
>
> Faktycznie - jakaś zaćma ;)
> /E /R nazwa_użytkownika

ale dlaczego /R a nie /G
ja chce zeby uzytkownik miał prawo do odczytu, tylko zeby zmieniac nie
mógł.

> Grupa/Użytkownik jest znany, ponieważ dla niego udostępniasz
> udział - tak jest w każdym NT. Tutaj należy pamiętać o różnicy między
> W2k, a XP i W2k3, że grupa logowanie anonimowe nie jest już
> członkiem grupy Wszyscy

> Musisz sobie dodać konkretnego usera do udziału i odpowiednio
> ustawić prawa. Pamiętaj, że jeśli ten user należy do grupy, która
> nie ma praw do tego udziału/katalogu to się 'nie dostanie'...
> Start /uruchom->fsmgmt.msc

o fajne narzedzie.
Drugi komputer nazywa sie "domowy", uzytkownik "maluch", gosc: "tak"
Czyli mam nadac prawo do odczytu uzytkownikowi maluch, tak?
Tyle ze ten maluch prawdopodobnie znajduje sie w jakiejs grupie (w jakiej?)
Czy to cos zmienia?
No ipytanie bardziej ogólne - w jaki sposób działa GUI ze tam nie trzeba
podawac konkretnego uzytkownika a wystarczy okreslic ze chodzi o wszystkich
uzytkownikó sieciowych?

> Możesz też włączyć sobie audyt i wszystko znajdziesz w dzienniku

znowu czarna magia - musze o tym poczytac.

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert