licencje na Ofiice - jak dokupić inteligentnie?

Autor: LW <leszek_at_NOSPAM.pl>
Data: Tue 14 Nov 2006 - 09:31:47 MET

witam,

jestem sieciowcem, ale zostałem zatrudniony w pewnej małej firmie jako "główny
informatyk". Jest tam ok. 50 komputerów, tyluż użyszkodników.
Jak się okazało, kilka lat temu firma miała licencje na Office, ale jeszcze 97,
teraz wszedzie sa poinstalowane piraty 2000. Musze coś z tym zrobić, tzn
licencje odpowiednie kupić. Kilka licencji na Windows pewnie też by się
przydało, bo choc kompy kupowane są z OEM, stoi po kątach kilka maszynek z
nielegalnym Windows 98 też.

Nigdy się tym nie zajmowałem od strony zakupów, więc dlatego pytam: Jak to
zrobic najlepiej? Czy przy tej ilości opłaca mi się juz zaglądać do jakichś
"multi-user" licencji, czy jednak pojedyńcze? Czy mam szanse na jakieś upusty,
jesli porozmawiam z jakimś handlowcem? Czy muszę kupić wszystkie licencje od
razu, czy mogę np. tylko Office? (Dyrektor chciałby rozłożyć płatności na kilka
miesięcy). Prosze o garść rad od doświadczonych ludzi jak sie powinienem zabrac
do tematu.

pozdrawiam,

Leszek