Re: czy XP obsluguje 4 rdzenie?

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 00:38:12 MET
Message-ID: <eitpov$8b6$1@opal.icpnet.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

Tomasz Onyszko log:
> Michal Biek wrote:
>> - Dla graczy jest nieważna, bo nie ma/nie znam jeszcze takich gier, które
>> na nich (CPU 4 rdzenie) "odpalą".
> OK, a mozesz mi wytlumaczyc w jaki to sposob gry roznia sie od innych
> procesow ze dla tychze gier potrzebna jest specjalna obsluga zeby z tych
> procesorow skorzystaly?

AFAIK wielowątkowy kod musi być napisany/optymalizowany pod taki owaki CPU 4
rdzeniowy.
Jeżeli nie będzie to spadnie wydajność ... no i IMHO zawiedzie zarządzanie
procesami obliczeniowymi.
BTW (z siakieś sesji technologicznych IDF 2006):
" ... W Ice Storm Fighters 4 rdzenie dzielą zadania obliczeniowe na
obliczenia fizyczne, zarządzanie rozdzielaniem zadań, aktualizację klatek
oraz rendering sceny. Silnik gry prezentuje się ciekawie, lecz dla
przeciętnego użytkownika przerażające będzie to, że nawet na procesorze
2-rdzeniowym gra niestety zacina się, a przy uruchomieniu obsługi 4 rdzeni
płynność także pozostawia wiele do życzenia. ..."

-- 
Nie ma to jak 4 spanbolce! 
Received on Thu Nov 9 00:40:09 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 09 Nov 2006 - 00:42:01 MET