Re: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME po kopii Ghostem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 12:32:05 MET

Użytkownik "|\/|arci|\|" <em.en@g.a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości
news:ei77s1$2fjf$1@news2.ipartners.pl...
> Zrobiłem kopię dysku Ghostem 2003.

Na stacjonarnym komputerze zapewne, bo do notebooka dwóch dysków nie da się
włożyć na raz. Skoro tak, to użyj lepszego narzędzia, na przykład BootIt
Next Generation http://www.terabyteunlimited.com .

> Był dysk 120 GB, jest 160 GB, oba 2.5", bo to do notebooka. Na nim dwie
> partycje FAT32 po kilkadziesiąt GB i jedna niewielka (kilkadziesiąt MB)
> ukryta partycja serwisowa.
>
> Kopiowanie przebiega bez problemów. Po zamontowaniu nowego dysku pojawia
> się błąd UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME i nie ma możliwości uruchomienia

A to jest *ten sam* notebook? Jeśli tak, to czy nie zapomniałeś o usunięciu
podpisu dysku poleceniem fdisk /mbr spod DOS-a?
(w BootIt ==> polecenie Clear sig w menu View MBR)

> [...]
> (<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;297185>), ale z
> konsoli odzyskiwania systemu nie ma w ogóle dostępu do dysku twardego.
> fixboot zgłasza błąd, natomiast chkdsk /r powoduje powstanie jednej
> partycji zajmującej cały dysk i w efekcie komunikat o niemożliwości
> załadowania NTLDR.
>
> Jednocześnie ten sam dysk jest widoczny w innym komputerze z Windows XP,
> są wszystkie partycje itd. (oczywiście do momentu kiedy chkdsk /r tworzy
> jedną, dużą partycję).
>
> Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem? Z góry dziękuję za sugestie.

System goły czy z SP2? Konsola goła czy zintegrowana z SP2? Jeśli goła, to
nie wolno nią naprawiać tak dużego dysku. Przeczytaj to:

303013 - Jak włączyć obsługę 48-bitowego adresowania bloków logicznych dla
dysków ATAPI w systemie Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013

--
M.   [MS-MVP]