Re: XPProf sie nie zamyka

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 21:50:31 MET DST

In news:efbrar$jh7$1@news.onet.pl,
dziobu <kpawelXXX@XXXkr.onet.pl> typed:
> Witam,
> Mam problem z WinXP - otóż ta cholera sie nie zamyka.
> Ale od początku:
> komputer to laptop: Toshiba Tecra A7-111 (T2400-1.83GHz; 1.5GB ramu,
> itd) w każdym razie bez problemów sprzętowych (sprawdziłem).
> system: XPProf ze wszystkimi aktualizacjami.
>
> Problem polega na tym że system po dłuższej pracy się po prostu nie
> zamyka. Zwisa na ekranie "Zamykanie systemu Windows" i tak może sterczeć
> nawet 2h (więcej nie czekałem). Jeśli to będzie pomocne: system podczas
> zamykania wyłacza dysk i to jeszcze słychać (nie ważne czy sie potem
> [...]

Otwórz edytor Rejestru i dokonaj zmiany w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
DWORD "PowerdownAfterShutdown" = 1
oraz uruchom menadzer urzadzen-->Widok ->Pokaz ukryte urzadzenia--> wlacz
NT APM/Legacy Support, plus wlacz funkcje 'ACPI Support' w biosie.
lub
PP na pulpit-->właściwośc-->wygaszacz ekranu-->zasilanie-->zaawansowane
zarzadzanie energią (APM)--> zaptasz Włącz obsługę zaawansowane zarządzanie
energią

Wejdz do Menadżera urządzeń / Komputer / Jednoprocesorowy
Komputer z interfejsem ACPI i zmien go na "Komputer z zaawansowanym
interfejsem ACPI" a nie jak masz "Standard PC".
Zrestartuj komputer, wejdz do BIOS'u i włacz ACPI .. komputer
uruchomi sie bez potrzeby reinstalacji systemu.
lub
Można tez zastąpić hal.dll w system32 odpowiednią dll'ką z
płytki, z servicepackfiles: halacpi.dll, hal.dll, halapic.dll itp -
zmieniając nazwę na hal.dll.

Jak nie, to reinstalka (bez utraty ustawien itp.)
Skopiuj instalke na dysk, odszukaj plik txtsetup.sif w katalogu
"i386", w trybie edycji zmien parametr - "ACPIEnable=2" na =0.
Oraz poczytaj:
http://support.microsoft.com/kb/810903/pl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;810903&Product=win2000
http://support.microsoft.com/kb/309283/PL/
http://www.msinfo.pl/search/d1.aspx?nid=216
lub przeczytaj jak to wykoanac --> slowo kluczowe ACPI
http://fuhperfekt.republika.pl/rejestr8/plug.html

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy
http://fuhperfekt.republika.pl/rejestr8/plug.html