Re: Obraz dysku i działający system [ot]

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 21:55:30 MET DST

Użytkownik "dziobu" <kpawelXXX@XXXkr.onet.pl> napisał w wiadomości
news:efbrv0$ktq$3@news.onet.pl...
> Witam,
> Czy może mi ktoś powiedzieć na jakiej zasadzie działa np Norton Ghost 10?
> Tworzy on kopie dysku/partycji działając normalnie w środowisku Windows...
> Rozumiem np Norton Ghosta 2003 który robi to gdy startuje się z
> dyskietki/cd i wtedy robi kopie. A tu - normalnie podczas pracy? Jak to
> działa?
>
> (przywracałem system przy pomocy Norton Ghosta 10 i to działa...)

Nie wiem jak działa konkretnie ten Ghost, ale generalnie robi się to tak, że
program przechwytuje wszystkie odwołania systemowe modyfikujące tabelę
alokacji plików i/lub dane na dysku i gromadzi je w swoim buforze w pamięci,
a w międzyczasie spokojnie skanuje dysk i zamienia go w obraz. Po skończonej
pracy zwalnia bufor zapisując zmiany.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/