Re: WinXP i instalacja na dyskach >120GB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 21:26:10 MET DST

Użytkownik "hefalump" <hefalumpikWYTNIJ@TOgazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ees2qn$r0l$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałbym zainstalować na czysto Windowsa XP (jeszcze nie wiem
> którą wersję - Pro czy Home) ponieważ obecna, młoda jeszcze
> bo półroczna instalka niedomaga (wgrałem nowego BIOSa i zaczęły
> się olbrzymie problemy - klawiatura + szybkie pisanie powodują skoki
> czynności procesora do 100% na ułamki sekund w nieuporządkowanym
> patternie - szukałem pomocy, ale jedyna rada to zainstalować na nowo
> mimo, że jest to najgorsze rozwiązanie ;)).

Może sysprep by pomógł. Trzeba by "zresetować" nim konfigurację sprzętową.
Prostszym rozwiązaniem mogłaby być reinstalacja naprawcza -
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341 .

> [...]
> ewentualnie
> podzielić go na partycje (ze względu na niemożność zgrania wszystkich
> informacji
> na dysk systemowy z drugiego dysku tymsamym sformatowania go spod
> bierzącego systemu).
> W skrócie - czy możliwe jest spod instalatora XP sformatowanie a następnie
> utworzenie
> partycji (ew. 2 partycji) na dysku 160GB? Do tej pory instalowałem na
> widzianych
> 120GB a potem dopiero przydzielałem nieprzydzieloną część dysku (21 GB

No i tak zrób i teraz, chyba nie chcesz stracić tej partycji wraz z
zawartością? ;-). Proponuję założyć partycję nie większą niż te 128 GiB (137
GB) dopuszczalne przez system, postawić system, uaktualnić go, a potem
powiększyć ją systemowym programikiem diskpart.exe korzystając z jego
polecenia extend. Ostrzegam przed montowaniem partycji leżących poza
obszarem adresowania do nieuaktualnionego systemu - może się to skończyć
nadpisaniem początku dysku...

P.S. Nie rozumiem po co chcesz drugi raz wchodzić do tej wody. A jak
będziesz musiał kolejny raz stawiać system - to co? Znowu będziesz
kombinował i ryzykował? Naprawdę lepiej jest mieć pod system osobną, małą
partycję, a dane trzymać całkiem gdzie indziej. . .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/