Re: Skype do zastosowań niekomercyjnych?

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 23:51:52 MET DST

Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> wrote in
news:ee1vsh$353$2@nemesis.news.tpi.pl:

> Ze wszystkim wiąże się jakieś niebezpieczeństwo. Trochę siejesz FUD. :)
>
> Co do Skype to jest +/- wiadomo co robi, jakby robiło coś złego to
> szybko by o tym było głośno, o obciążenie sieci nie trzeba się
> specjalnie martwić o ile się ma pod kontrolą:

to jestes niezly haxor - ostatnio widzialem opracowanie specjalistow
z dziedziny bezpieczenstwa sieciowego, ktorych werdykt brzmial mniej
wiecej tak: istnieje realna szansa stworzenia z sieci p2p skype tzw.
botnet-u czyli sieci komputerow zombie - zreszta wpisz sobie do google
"skype botnet"; kluczowym elementem umozliwiajacym taka operacje jest
wlasnie zamkniety protokol; o ile dobrze rozumiem, to pod udanym dodaniu
wrogiej wtyczki do Skype jej komunikacja leci zamknietym protokolem -
na ktory jako administrator nie masz wplywu; dzieki temu stosunkowo
latwo jest rozbudowac taki botnet w sposob niezauwazalny;

czy dalej upierasz sie, ze "+/- wiadomo co robi"? jezeli tak to prosze
przejrzyj sobie materialy dotyczace wszelakich wirusow i innych swinstw
i ocen co one wykorzystuja? czy jest to najczescie niewielka luka czy
jest to sytuacja w ktorej polowa programu jest dziurawa? bo jezeli to
jednak jest niewielka luka, to jak to sie ma do "+/- wiadomo co robi"?

pzdrv;
adas;