Re: Skype do zastosowań niekomercyjnych?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 23:23:03 MET DST

** Piotr Smerda wrote:

> Abstrahując od legalności używania Skype w firmie - nie boisz się
> używać czegoś o zamkniętym kodzie i szyfrowanych w dziwny sposób
> połączeniach?

Skype to nie jest jakiś kluczowy program w naszej firmie, jeżeli
potrzebowałbym czegoś do wewnętrznej komunikacji VoIP to postawiłbym
jakieś normalne rozwiązanie do tego. Po prostu niektórzy pracownicy
tego używają do komunikowania się z rodziną czy znajomymi, dopóki to
nie przeszkadza im w wykonywaniu ich obowiązków to ja nie widzę
problemu. Powiem więcej, jakby sprawiało to im problemy z wykonywaniem
obowiązków to winny byłby pracownik, nie Skype jako takie. :)

Sytuacja o której mówię to po prostu zainstalowanie Skype na danym
stanowisku bo user o to poprosił, do tego dochodzi jeszcze sprawa z
laptopami, kilka osób u nas używa prywatnych do celów służbowych - sam
tak robię.

> Co prawda w ploty o spyware w Skype średnio chce mi się wierzyć ale
> jednak jakies tam niebezpieczeństwo istnieje ...

Ze wszystkim wiąże się jakieś niebezpieczeństwo. Trochę siejesz FUD. :)

Co do Skype to jest +/- wiadomo co robi, jakby robiło coś złego to
szybko by o tym było głośno, o obciążenie sieci nie trzeba się
specjalnie martwić o ile się ma pod kontrolą:

http://www.skype.com/security/guide-for-network-admins.pdf