Re: server 2003 - raid sprzetowy czy programowy?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 29 May 2006 - 20:54:37 MET DST

Użytkownik "Bartek Siebab" <bs@vt.pl> napisał w wiadomości
news:e5ff66$bgd$1@nemesis.news.tpi.pl...

> z pewnych bliżej nie znanych mi powodów (imho chęci
> zaoszczędzenia przez dostawcę albo przez jego niedopatrzenie)
> nie dał on raida w Dell'a 2800 i zrobił mirror software'owy
> który notorycznie się rozsynchronizował szczególnie gdy tam
> chodziła baza sybase i po moich wielokrotnych "dymach" o to
> po każdej awarii wkońcu dołożyli kontroler (Perc) tym bardziej
> że w kontrakcie mieli iż ma być sprzętowy a nie software'owy
> niemniej hak na nich był - nie ma sprzętowego nie ma kasy :p
> A że musieli reinstalować cały system wraz z bazą i konfigami
> [...]

Zwykły mirror im padał? A w jaki sposób, tj. jak się objawiało
rozsynchronizowywanie dysków? System to zgłaszał, czy może jakieś
niezgodności CRC plików były między żródłem a mirrorem... Naprawdę jestem
ciekaw szczegółów, bo nie wiem czy w to wchodzić w ogóle. BTW czytałem
niedawno na pececie, że raid wbudowany w chipset nvidii potrafi nadpisać
swoimi danymi ostatnie sektory dysków. Windows to pewnie nie zrobi różnicy,
ale już system linuksowy może się wysypać. Przeczytaj ten wątek:
http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_frm/thread/5c393d2a85910dce/7258e05de9889d8f?lnk=st&q=prosze+o+rade+(platforma+AMD+czy+Intel)&rnum=1#7258e05de9889d8f

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/