Re: server 2003 - raid sprzetowy czy programowy?

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Mon 29 May 2006 - 20:37:52 MET DST

> Michal Kawecki w dniu 2006-05-29 20:20 pisze:
> Z ciekawości spytam, jakie to były RAID-y i jakie były
> okoliczności/efekty padów na tych maszynach?

z pewnych bliżej nie znanych mi powodów (imho chęci
zaoszczędzenia przez dostawcę albo przez jego niedopatrzenie)
nie dał on raida w Dell'a 2800 i zrobił mirror software'owy
który notorycznie się rozsynchronizował szczególnie gdy tam
chodziła baza sybase i po moich wielokrotnych "dymach" o to
po każdej awarii wkońcu dołożyli kontroler (Perc) tym bardziej
że w kontrakcie mieli iż ma być sprzętowy a nie software'owy
niemniej hak na nich był - nie ma sprzętowego nie ma kasy :p
A że musieli reinstalować cały system wraz z bazą i konfigami
specjalizowanej aplikacji i odtwarzaniem bazy z backupu...
cóż, mogli zrobić od razu jak trzeba i mieli by spokój.

--