Re: server 2003 - raid sprzetowy czy programowy?

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Tue 30 May 2006 - 17:13:53 MET DST

> Michal Kawecki w dniu 2006-05-29 20:54 pisze:
> Zwykły mirror im padał? A w jaki sposób, tj. jak się objawiało
> rozsynchronizowywanie dysków? System to zgłaszał, czy może jakieś

Ano w zarządzaniu dyskami zgłaszał że nie są zdrowe ;)
albo tez po restarcie serwera nie wstawał wydzierając się
o braku dysku i żądaniem wyboru z którego wystartować itp.

> niezgodności CRC plików były między żródłem a mirrorem... Naprawdę
> jestem ciekaw szczegółów, bo nie wiem czy w to wchodzić w ogóle. BTW

Na trzech serwerach tak się robiło i to na maszynach stojących
w zupełnie niezależnych miejscach odległych od siebie
kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów więc wiatropylność wykluczona ;)
tak że najgorszemu wrogowi nie polecę software'owego raidu spod w2k3

> czytałem niedawno na pececie, że raid wbudowany w chipset nvidii potrafi
> nadpisać swoimi danymi ostatnie sektory dysków. Windows to pewnie nie
> zrobi różnicy, ale już system linuksowy może się wysypać. Przeczytaj ten
> wątek:

Zapewne "wynalazki" tak mają ;) jednakże w tych Dellach teraz siedzi Perc
więc jest tak jak miało być od początku tym bardziej że mam takich maszyn
*ścia z mirrorami oraz z raid5 i innych IBMów z mirrorami i raid5
też *siąt i zero problemów na sprzętowych kontrolerach raid
tak że jeśli jeszcze nie miałeś zwałki maszyny na software'owym
to gratuluję ale ja nie mógłbym teraz spać spokojnie w nocy bez
tych sprzętowych raid'ów ;) pewnie wcześniej czy później też
tego doświadczysz czego oczywiście ci nie życzę.

--