Re: Jak wyczyscic tablice partycji?

Autor: jarekexe <jarekexe_at_wp.pl>
Data: Sun 14 May 2006 - 23:10:51 MET DST

> A to już na pewno nie jest problem związany z partycjami, tylko być może
> z samym dyskiem. Sprawdź, jaki transfer został ustawiony w Windows we
> właściwościach kontrolera dysków. Powinno tam być UDMA. Jeżeli jest PIO,
> to albo dysk już się sypie, albo nie zostały zainstalowane sterowniki do
> chipsetu kontrolera dysków, albo są niekontakty na tasiemce do dysku i
> system przełączył się na wolniejszy ale bezpieczny tryb pracy PIO. Dysk
> możesz przetestować programem diagnostycznym pobranym ze strony jego
> producenta. Przeczytaj też poniższy artykuł:

Hm... chyba faktycznie cos tu nie gra. Tylko musisz mi pomoc sie
polapac, bo ja tam specem nie jestem :) W Kontrolerach IDE ATA/ATAPI
mam 3 pozycje: Intel Ultra ATA Storage Controllers (to chyba mnie nie
interesuje), Podstawowy kanał IDE (to chodzi o MASTER IDE?) oraz
Pomocniczy kanał IDE (Slave?)

W podstawowym mam:

Typ urządzenia: automatyczne wykrywanie
Typ transferu: DMA jeśli dostępne
Bieżący tryb transferu: Nie dotyczy

Typ urządzenia: automatyczne wykrywanie [na szaro]
Typ transferu: DMA jeśli dostępne
Bieżący tryb transferu: Tryb Ultra DMA

W pomocniczym:

Typ urządzenia: automatyczne wykrywanie [na szaro]
Typ transferu: Tylko PIO
Bieżący tryb transferu: Tryb PIO

Typ urządzenia: automatyczne wykrywanie
Typ transferu: DMA jeśli dostępne
Bieżący tryb transferu: Nie dotyczy

Jeśli podstawowy to master, to mam tam CD/RW+DVD LG, a jeśli
pomocniczy to Slave to mam tam stary dysk IDE [względnie sprawny]. W
tej chwili SATA odłączony.

Spróbować zastosować obejście problemu zaproponowane przez
microsoft w artykule, który podałeś?