Re: Jak wyczyscic tablice partycji?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 15 May 2006 - 00:02:54 MET DST

Użytkownik "jarekexe" <jarekexe@wp.pl> napisał w wiadomości
news:1147641051.347964.146920@j33g2000cwa.googlegroups.com...

> [...]
> mam 3 pozycje: Intel Ultra ATA Storage Controllers (to chyba mnie
> nie interesuje), Podstawowy kanał IDE (to chodzi o MASTER IDE?) oraz
> Pomocniczy kanał IDE (Slave?)
>
> W podstawowym mam:
>
> Typ urządzenia: automatyczne wykrywanie
> Typ transferu: DMA jeśli dostępne
> Bieżący tryb transferu: Nie dotyczy
>
> Typ urządzenia: automatyczne wykrywanie [na szaro]
> Typ transferu: DMA jeśli dostępne
> Bieżący tryb transferu: Tryb Ultra DMA
>
> W pomocniczym:
>
> Typ urządzenia: automatyczne wykrywanie [na szaro]

Tu możesz zmienić na UDMA. Stary dysk będzie chodził szybciej.

> Typ urządzenia: automatyczne wykrywanie
> Typ transferu: DMA jeśli dostępne
> Bieżący tryb transferu: Nie dotyczy
>
> Jeśli podstawowy to master, to mam tam CD/RW+DVD LG, a jeśli
> pomocniczy to Slave to mam tam stary dysk IDE [względnie sprawny]. W
> tej chwili SATA odłączony.
>
> Spróbować zastosować obejście problemu zaproponowane przez
> microsoft w artykule, który podałeś?

Nie, ten sposób dotyczy wyłącznie dysków wpiętych do kontrolera IDE.
Dysk SATA jest podpinany przez osobny kontroler, do którego powinieneś
mieć zainstalowany odpowiedni sterownik - i tam, w jego wlaściwościach,
jest podany aktualny tryb transferu. Niestety nie pomogę dalej, bo nie
mam płyty Intela z dyskiem SATA pod ręką. W każdym razie w przypadku
kontrolera Silicon w menedżerze urządzeń pojawia się wpis Kontrolery
SCSI i RAID i dalej Silicon Image SILxxxx SATARaid Controller.

Spróbuj może jednak zacząć od diagnostyki dysku i pomiarów transferu.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/